JE HUID VERZORGEN

GEZONDE DINGEN ZIJN GOED VOOR JE HUID.

Laat je niks wijsmaken:

van chocolade en koffie krijg je geen puistjes. Toch is een gezonde huid niet alleen gebaat bij een goede, maar ook bij gezonde voeding. Zet vitaminerijke gerechten op je menu en drink volop water. Dat is het recept voor een echt gezonde huid.

The science of looking awesome!

WATER IS GOED – Drink elke dag 8 tot 10 glazen water per dag. Het is even doordrinken, maar water transporteert voedingsstoffen door je lichaam en spoelt schadelijke stoffen weg.

VERGEET DIE BELANGRIJKE VETZUREN NIET – Laat je niet afschrikken door de naam. De vetzuren omega-3 en omega-6 hydrateren de huid, zodat deze stevig en glad blijft. Deze vetten zijn erg belangrijk, maar ons lichaam kan ze niet produceren. Daarom moet je ze eten. Je vindt ze onder meer in zalm, lijnzaadolie, olijfolie, zaden en noten.

WEES PRO-ANTIOXIDANT – Vitaminen en voedingssupplementen met antioxidanten kunnen beschadigingen aan de huid tegengaan, omdat ze sommige effecten van zonneschijn en milieuverontreiniging verminderen. Vergeet ze dus niet!

GOED VOOR JE HUID – Vitamine A: houdt je huidcellen intact en gezond. Het vermindert ook de productie van talg, dat verstopping van poriën en de vorming van puistjes kan veroorzaken. Vitamine A zit in gele en oranje pompoenen, zoete aardappelen, kanteloep, sinaasappelen, grapefruits, papaja's, wortelen, spinazie, kool, lever en levertraan.

Vitamine C: Kan het lichaam helpen met productie en behoud van collageen, de lijm die cellen bij elkaar houdt. Het zit in citrusvruchten, troskersen, rode en groene pepers, broccoli en taugé.

Zink: Werkt samen met vitamine C voor de productie van collageen, essentieel voor een gezonde huid. Het ondersteunt ook de weefselherstellende eigenschappen van vitamine A, die je huidcellen gezond houden. Zink zit in pecannoten, pompoenzaden, volkorenmeel, roggemeel, havermeel, oesters en rood vlees.

Vitamine E: Zorgt ervoor dat het lichaam vocht kan vasthouden en kan zonschade voorkomen. Vitamine E beschermt cellen en voorkomt aantasting van weefsel en vroegtijdige huidveroudering. Vitamine E wordt vaak plaatselijk gebruikt om littekens te voorkomen en extreem droge huidplekken te genezen. Het zit onder meer in veel noten en zaden.

Selenium: Vermindert het risico op huidkanker als gevolg van een te lange blootstelling aan de zon. Het zit in knoflook, uien, tarwekiemen en paranoten.

Vitamine B-complex: In talloze opzichten essentieel voor een gezonde huid. Vitamine B-complex helpt bij het genezen van een droge of geïrriteerde huid, uitslag en zelfs scheurtjes in de mondhoeken. Een gebrek aan vitamines A-B kan leiden tot allerlei huidproblemen en zelfs haaruitval. Je vindt ze in volkoren graanproducten, noten, melk, eieren, vlees, vis, fruit en bladgroente.

Het geheim van een mooie huid zit hem in een goede verzorging, zowel van binnen als van buiten. Kijk in onze huidverzorgingsgids welke Clearasil producten het beste zijn voor het behalen van jouw huidverzorgingsdoelen.

Voed Je Huid

 

Voed Je Huid

Gezonde dingen zijn goed voor je huid. Hier zie je wat er zoal op het menu staat. meer

Ingrediënten Voor Je ...

 

Ingrediënten Voor Je ...

Altijd al willen weten hoe de ingrediënten van je huidverzorgingsproducten precies werken? meer

Skin Talk

 

Skin Talk

Ga onderhuids met deze uitgebreide uitleg over je huid. meer